İnteraktif Pazarlama; e­-Ticaret


                                                                                          İnteraktif Pazarlama; e­-Ticaret
26,5 Milyon İnternet kullanıcısı olan Türkiye ‘de e-ticaret hızla gelişen bir sektördür. 2003 yılında 5 milyon olan internet kullanıcısı her yıl düzenli bir şekilde artarak 30 milyon internet kullanıcısına ulaşmıştır.

Ticaret insanlık tarihiyle eş zamanlı olarak takas yöntemiyle başlar. Ticaret, ihtiyaçların karşılanması amacıyla ortaya çıkmıştır. Paranın bulunması ile ticaret kolaylaşmış ve yaygınlaşmıştır. Taşımacılık ve iletişimin gelişmesiyle ticaret bugünkü şeklini almıştır.

Ticaretin gelişim tarihini incelediğimizde önceleri İpek yolu, Kral yolu Baharat yolu gibi önemli ticaret güzergâhları vardı. Günümüzde artık gelişen internet ağ sistemleriyle, Türkiye stratejik konumu itibariyle batı ve doğu arasında köprü vazifesi görmektedir. Türkiye’nin genç ve dinamik bir nüfusu sayesinde internet kullanımında dünya sıralamasında iyi bir noktadadır. Türkiye teknoloji ve alt yapı sistemleriyle önümüzdeki yıllarda internet dünyasında kendine daha ön sıralarda yer bulacaktır. e-ticaret verilerini incelediğimizde; e-ticaret 2010 yılı  3. Çeyrekte 2009 yılı toplamını geçtiğini görmekteyiz.2009 yılı üçüncü çeyreğine göre %51 büyüme gösteren Türkiye’de e-ticaret hacmi, 2010 yılı Eylül ayı sonunda 11,2 milyar TL’ye ulaştı.

 Türkler interneti ticaret yapmak için değil sosyal iletişim ve arkadaşlık için kullanıyor.

 Türkiye dünyada 25 milyon kullanıcı sayısı ile en fazla internet kullanıcısında sahip 15. büyük ülkeyken, konu internetten alım-satım yapmaya geldiğinde ülkemiz insanı aynı başarıyı gösteremiyor. İngiltere’de bu miktar kişi başı yıllık 2.416 Dolar iken, ABD’de 1.247 Dolar. Türkiye’de ise kişi başına düşen e-ticarete dâhil olma oranı sadece 260 Dolar. Türkiye’de insanlar interneti e-ticaretten çok sosyal iletişim ve ilişkilerin geliştirilmesi için kullanıyor.

Türkiye ‘de 28 Milyon Msn kullanıcısı, Frendfeet dünya 2. si, Hotmailde dünya 3.sü, Facebookta dünya 4. sü,  30 milyona varan internet kullanıcısı ile Avrupa’da 1.sıradadır. Türkiye bu değerlere bakıldığında fırsatlar ülkesidir. İnternet yaşamımızın sihirli dünyası; yemek, kültür, içki alışverişi, kitap, gazete v.s  aradığımız her şeyi bu mecrada bulabilirsiniz. Digital mecrayı en iyi kullanan  sektörler gelecekte kendi alanlarında en iyisi olacaktır. Digital mecra sayesinde mekan ve zaman kavramlarının önemi kalmamıştır. Oturduğumuz yerden dünyanın farklı yerlerinden ticaret yapabilir. Farklı kişilerle görüntülü ve sesli iletişim kurabiliriz. Günümüzde basılı materyallere baktığımızda, digital mecraya doğru bir yapılanma daha dikkat çeker. İPad sayesinde gazete, dergi, kitap daha kolay okunur duruma gelmiştir.
TÜİK ( Türkiye İstatistik Kurumu ) hane halkı Bilişim teknolojileri kullanım araştırmasına göre 16–74 yaş gruplarında bilgisayar ve internet kullanım oranlarından erkekler daha önde gözükmektedir. Bilgisayar kullanımında  %70 ev , % 30 işyerleri dikkati çekmektedir. İnternet kullanım oranlarında ise en yüksek 16–24 yaş gruplarıdır.

Türkiye’de yaklaşık 2 milyon kobi vardır. Kobiler ürettiği ürünleri tica-net ile daha ucuza hem de daha geniş kitleye ulaşabilir. Aynı zamanda kobilere yapılacak web siteleri ve hostting hizmetleri sayesinde yeni iş kanalları yaratılabilir.

2011 yılında Amerika ,Japonya, İngiltere, Almanya, ve Çin e-ticaret hacmi 500 Milyar dolar olacağı tahmin ediliyor.

Alışveriş sitelerine baktığımızda, Markafoni.com, Gitigidiyor.com, Hepsiburada.com siteleri öne çıkmaktadır.
Digital Mecrayı doğru, güvenilir iyi bir şekilde kullanmak gerekir.

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

OZAN CONSEPT‘14" DAMGASINI VURACAK!

EST 1923 ürünleri İstanbul Atatürk Uluslararası Havalimanı, Old Bazaar’da