MediaCat Marketing Forum’12: Yeni hikaye anlatıcıları ve medya patronları tüketiciler
MediaCat Marketing
Forum’12: Yeni hikaye anlatıcıları ve medya patronları tüketiciler
Bu seneki teması “İçerik Pazarlamasının Gücü” olan
MediaCat Marketing Forum, 10. yaşında pazarlamanın Türkiye ve dünya çapındaki
güçlü isimleriyle Four Seasons Hotel Bosphorus’ta gerçekleşti.
“İçerik Pazarlamasının Gücü” temasıyla 10. yaşını
kutlayan MediaCat Marketing Forum, bu yıl da birbirinden iddialı konuşmacıları
27 Kasım 2012 Salı günü Four Seasons Bosphorus Hotel İstanbul'da
katılımcılarıyla buluşturdu.
Moderatörlüğünü Özlem Gürses’in üstlendiği MediaCat
Marketing Forum’un açılışını, MediaCat’in 20., Marketing Forum’un da 10. yaşını
kutlayan MediaCat Yayın Yönetmeni Pelin Özkan yaptı. “Artık kral koltuğunda
içerik oturuyor” diyen Özkan, son 10 yılın konferans özetini katılımcılarla
paylaştıktan ve konferans sponsorlarına teşekkür ettikten sonra yerini TTNET
Pazarlama Genel Müdür Yardımcısı İlker Koçak’a bıraktı. Koçak, “İçerik bugün
altın çağını yaşıyor ve her gün bambaşka anlamlar kazanıyor. Artık markalar
için başarı hikâye anlatımına bağlı” dedi.
Medya patronluğu tüketicide
Twitter’da 200 milyon kişi tarafından yapılan bir ankette
en etkili ikinci isim olarak gösterilen MediaCat Marketing Forum 2012'nin ana
konuşmacılarından pazarlama uzmanı Ann Handley ise, pazarlamada başarıyı
“gerçek hikâyelerin iyi ve samimi anlatımına” bağlayarak, “En iyi pazarlama,
pazarlama duygusu vermeyendir. Artık ne sattığımız değil, satarken insanlara
nasıl bir değer sunduğumuz ve bu değerleri sunarken onları içerik oluşturma
sürecine nasıl dâhil ettiğimiz önemli. Çünkü günümüzde iletişim araçlarının
yönetimi yalnızca şirketlerde ve pazarlamacılarda değil, aynı zamanda
tüketicilerin de elinde. Artık pazarlamacılardan çok tüketiciler olarak hepimiz
kendi içeriklerimizi oluşturan medya patronlarıyız” dedi.
4P’lik, 365°’lik yeni pazarlama
Dünya çapında pazarlamanın devleşen ismi Unilever Global
Pazarlama ve İletişim Grup Başkanı Keith Weed, içerik pazarlaması ve marka
başarısını 4P kuralına bağlayarak insanları (People), mecraları (Platforms),
ortaklıkları (Partnerships) ve gayeleri (Purposes) içerik sağlayıcılar olarak
iletişim sürecine katmanın önemine değindi. “Max Maceraları: Kral’ın Doğumgünü”
sinema filmini ve “Magnum Pleasures Hunt” oyun uygulamasını, markaların
iletişim çalışmalarını “farklı mecralara taşımalarının” başarılı örnekleri
olarak sunarken, “Dünya çapında 6 milyar kişi cep telefonu sahibi; bu rakam diş
fırçası ve tuvalet sayısından kat kat fazla” dedi. Aynı zamanda markaların
geliştireceği sosyal sorumluluk çalışmalarının ise, zengin ve önemli bir içerik
aracı olduğunu, misyon sahibi içeriklerin ve hikayelerin artık şirketler için
bir zorunluluk olduğunu vurguladı ve “Çevresel etkiyi azaltırken, sosyal
etkimizi ve iş başarımızı da ciddi oranda yükseltebiliriz” dedi.
1+1 = 3 edebilir!
“Konuşan ve Konuşturan Hikayelerle Ortak Değer Yaratmak”
başlığıyla dijital çağın pazarlama tekniklerinde paylaşılmaya değer içerikler
oluşturmanın ve statüko dışına çıkma cesaretine sahip olmanın hayati önemde
olduğunu söyleyen ve Fortune tarafından dünyada izlenmesi gereken dört kadından
biri olarak gösterilen Coca-Cola Company Entegre Pazarlama İletişimi Kıdemli
Başkan Yardımcısı Wendy Clark, “Hayır yanıtını kabul etmeyin; varolan düzende
önünüze konulan engelleri ancak böyle aşabilirsiniz” dedi ve sözlerine şöyle
devam etti: “1+1 her zaman 2 olmamalı; bazen 3’ü de elde edebilmelisiniz. Tabii
eğer fikriniz ve hikâye anlatıcınız iyiyse... Büyük düşün, küçük başla, hızlı
değerlendir bizim motto’muz olmalı. Dünya, artık tüketicilerin de sizi
yönlendirdiği, gerektiğinde sizin, onların ortaya çıkardıkları ürünler,
içerikler için izin aldığınız bir döneme girdi.”
Clark’a Coca-Cola Türkiye Kafkasya ve Orta Asya Pazarlama
Direktörü Beyza Ergen eşlik etti. Ergen, anlatılan hikâyelerdeki akışkanlığa ve
ahenge dikkat çekerken, çoklu platformların geleneksel uygulamaları
değiştirebileceğini ve bunu gören pazarlamacıların büyük kampanyalara imza
atabileceğini söyledi.
“Pazarlama kültürel psikoanaliz yapmalı!”
MediaCat Konferansı’nda konuşan Archetype Discoveries
Worldwide Yönetim Kurulu Başkanı ve sosyal antropolog Dr. G. Clotaire Rapaille,
beyin katmanlarının ve bilinçaltımıza işleyen yapı unsurlarının pazarlamacılar
tarafından iyi anlaşılması, içeriğin bu yapılara doğru şekilde yerleştirilmesi
ve pazarlamacının bir psikanalist gibi detaylı çalışması gerektiğini savundu ve
şöyle konuştu: “İçerik pazarlamasının ön plana çıktığı şu günlerde ben yapı
pazarlamasına ağırlık veriyorum. Kültürel yapıları ve nesiller boyu aktarılan
kolektif bilinçaltı kodlarını çok iyi çözümlemek, kültürlerin psikanalizini
yapmak gerek. Bu yapıları anladıktan sonra içine o mesajı, içeriği
yerleştirdiğinizde ancak 12’den vurabilirsiniz çünkü kadınlara yönelik ürün
pazarlamasında bir erkeğin yapısal oluşumuyla düşünerek onu pazarlayamazsınız.
Bu yapıyı belirleyen biyoloji, onu pazarlamanın silahı yapan da, unsurlar
arasındaki o geçiş ve gerginliktir.”
Daha hızlı ve daha sosyal!
“Dijital Sürat Çağında Pazarlama” adlı oturumda konuşan
Kreatif Danışman Dietmar Dahmen ise, geleceğin içerik pazarlaması hakkında
şöyle konuştu: “Teknoloji, değişimi hiç bu kadar hızlı kabullenmemişti. Dünya
çapında 6 milyar cep telefonu demek toplam araba sayısının altı katı demek.
Tüketicilerin yüzde 24’ü mağazalarla online mağazalardaki fiyat
karşılaştırmasını artık akıllı telefonlarıyla yaparken, kullanıcıların yüzde
60’ı en fazla 1 saat internetten uzak durabiliyorken, web sitemizden pazarlama
stratejilerimize kadar her şeyi mobile optimize etmeliyiz. Bunu yaparken de
insanların kendi kişilikleriyle bağ kurabilmelerini sağlamalı, onlara güven
uyandırmalı ve içeriklerimizi kişiselleştirmeliyiz.”
Advertising Age Yayın ve Editöryel Direktörü David Klein,
içerik pazarlamacılığının yüzde 82’sinin Facebook ve Twitter gibi sosyal ağlar
yoluyla, yüzde 79’unun geleneksel basınla, yüzde 54’ünün blog veya dijital
makalelerle ve yüzde 50’sinin de videolar yoluyla mesaj ulaştırmaya
çalıştıklarını, bu rakamların birkaç yıl içinde katlanarak artacağını belirtti.
Aynı zamanda başarılı bir içerik pazarlamasının yüzde 54 oranında satışları
artırdığını, yüzde 45 oranında internet trafiği yarattığını ve yüzde 41 oranında
da satışları yönlendirdiğine dikkat çekti. Müşteri memnuniyet notlarını ise,
yüzde 33 olumlu etkilediğini belirtti.
“Kâğıt gazete ölmedi, yeni mecralarla birleşti”
Hürriyet Gazetesi Genel Yayın Yönetmeni Enis Berberoğlu
ise, İçerik ve Topluluk bölümünde bir gazetecinin gözünden pazarlamanın ve
iletişimin geleceğine değindi. Berberoğlu, ”Artık yeni dönemde angajman
kuralları ve mecralar değiştiği için okurlarımı daha iyi anlamak, ihtiyaç ve
taleplerini daha iyi cevaplamak zorundayım. Basın dünyasında kitlelerin,
toplulukların en çok önem verdiği unsurları, yani aidiyet ve merak hissini
besleyemezsek, iletişim süreçlerimizde çoklu platformlar üzerinden merkeze
içeriği oturtamazsak, Türkiye basınının geleceğinin parlak olmayacağını
rahatlıkla söyleyebilirim.”
Yorumlar
Yorum Gönder