Online mağazacılık geleceğin trendi
Online mağazacılık geleceğin trendi
Türkiye’nin ilk ve lider özel alışveriş kulübü Markafoni
bu yıl da Perakende Günleri’nin ana sponsoru oldu.
28-29 Kasım tarihlerinde İstanbul Lütfi Kırdar
Uluslararası Kongre ve Sergi Sarayı’nda gerçekleşen 12. Perakende Günleri’nde
Markafoni Yönetim Kurulu Üyesi Tolga Tatari “E-ticarette ortalık toz duman…
Rekabet yeni başlıyor!” başlıklı bir konuşma yaptı. Türkiye’de e-ticaret
sektörünün beş sene içerisinde inanılmaz bir gelişme gösterdiğini belirterek
konuşmasına başlayan Tatari, gelecekte bu dönüşümün devam edeceğini Türkiye ve
dünyadan verdiği örneklerle anlattı.
E-ticaretin dönüşümü
Türkiye’de tüketicilerin kredi kartı bilgilerini
paylaşmamak, dokunarak almak ve iletişim kurmak gibi nedenlerle e-ticareti ilk
zamanlarda tercih etmediklerini ifade eden Tatari: “Türkiye’de 36 milyon kişi
internet kullanıyor ve kullanıcıların yüzde 22’si internetten alışveriş
yapıyor. 2012 yılında perakende sektöründen elde edilen cironun yüzde 4,3’ü
e-ticaretten sağlandı. Bu da e-ticaretin sektör için ne kadar kritik bir unsur
olduğunu bizlere bir kez daha gösteriyor.”
Kadınlar e-ticaret sektörlerini değiştirdi
Tatari, dünyada olduğu gibi Türkiye’de de kadınların
internetten alışveriş yapmaya başlamasıyla giyim, ev eşyası ve gıda
sektörlerinin e-ticarette üst sıralarda yer almaya başladığını belirterek,
internette en fazla seçeneğini sunan platformların rekabet avantajı
kazandıklarını vurguladı: “Dünyada gıda sektöründe alışveriş yapan
tüketicilerin yüzde 61’i online platformlarda fiyat karşılaştırması yapıyor. Bu
da mağazalar arasındaki rekabeti zorlaştırıyor. İnternette daha fazla seçeneği
daha uygun fiyatlarla sunan firmalar kazanıyor.”
Yeni trendler
E-ticarette abonelik bazlı üyeliklerin, ünlü kişileri
kullanmanın ve sosyal ticaretin (sosyal ağlar üzerinden yapılan e-ticaret) yeni
trendler olduğunu söyleyen Tatari, online kimliğin mağazaların olmazsa olmazı
olduğunun altını çizdi: “Gelecekte alışveriş deneyimi online ortama aktarılacak.
Artık müşteriler mağazada sadece ürünü görecek fakat alışverişini internet
üzerinden yapacak. Türkiye’de akıllı telefon ve tablet satışları bilgisayar
satışlarından 3 kat daha fazla ve mağazaların yüzde 50’ye yakın bir oranının
online şubeleri bulunuyor. Bu nedenlerden dolayı, perakende sektöründe
müşterilerini kaybetmek istemeyen kurumlar sahip oldukları hizmet kalitesini
online ortama taşıyarak e-ticaretteki yerlerini almalılar.”
Tolga Tatari konuşmasının sonunda e-ticarette başarılı
olmak isteyen şirketlerin dikkat etmesi gereken üç unsuru katılımcılarla
paylaştı: “Ürün çeşitliliği, fiyatlandırma ve kullanıcı deneyimi mağazaların
dikkat etmesi gereken kritik faktörler. Mağazayla aynı deneyimi yaşayamayan
internet kullanıcısının alışveriş yapması imkansız hale geliyor.”
E-ticaret ile perakende sektörünü canlandırmayı misyon
edinen Markafoni, her yıl Perakende Günleri ile Perakendeciler Zirvesi’ne
sponsor oluyor. Markafoni önümüzdeki dönemde de sponsorlukları ve satış
kampanyaları ile perakende sektörünü desteklemeye devam edecek.
Yorumlar
Yorum Gönder