Online mağazacılık geleceğin trendi


   Online mağazacılık geleceğin trendi

 

Türkiye’nin ilk ve lider özel alışveriş kulübü Markafoni bu yıl da Perakende Günleri’nin ana sponsoru oldu.

28-29 Kasım tarihlerinde İstanbul Lütfi Kırdar Uluslararası Kongre ve Sergi Sarayı’nda gerçekleşen 12. Perakende Günleri’nde Markafoni Yönetim Kurulu Üyesi Tolga Tatari “E-ticarette ortalık toz duman… Rekabet yeni başlıyor!” başlıklı bir konuşma yaptı. Türkiye’de e-ticaret sektörünün beş sene içerisinde inanılmaz bir gelişme gösterdiğini belirterek konuşmasına başlayan Tatari, gelecekte bu dönüşümün devam edeceğini Türkiye ve dünyadan verdiği örneklerle anlattı.

 

E-ticaretin dönüşümü

Türkiye’de tüketicilerin kredi kartı bilgilerini paylaşmamak, dokunarak almak ve iletişim kurmak gibi nedenlerle e-ticareti ilk zamanlarda tercih etmediklerini ifade eden Tatari: “Türkiye’de 36 milyon kişi internet kullanıyor ve kullanıcıların yüzde 22’si internetten alışveriş yapıyor. 2012 yılında perakende sektöründen elde edilen cironun yüzde 4,3’ü e-ticaretten sağlandı. Bu da e-ticaretin sektör için ne kadar kritik bir unsur olduğunu bizlere bir kez daha gösteriyor.”

 

Kadınlar e-ticaret sektörlerini değiştirdi

Tatari, dünyada olduğu gibi Türkiye’de de kadınların internetten alışveriş yapmaya başlamasıyla giyim, ev eşyası ve gıda sektörlerinin e-ticarette üst sıralarda yer almaya başladığını belirterek, internette en fazla seçeneğini sunan platformların rekabet avantajı kazandıklarını vurguladı: “Dünyada gıda sektöründe alışveriş yapan tüketicilerin yüzde 61’i online platformlarda fiyat karşılaştırması yapıyor. Bu da mağazalar arasındaki rekabeti zorlaştırıyor. İnternette daha fazla seçeneği daha uygun fiyatlarla sunan firmalar kazanıyor.”

 

Yeni trendler

E-ticarette abonelik bazlı üyeliklerin, ünlü kişileri kullanmanın ve sosyal ticaretin (sosyal ağlar üzerinden yapılan e-ticaret) yeni trendler olduğunu söyleyen Tatari, online kimliğin mağazaların olmazsa olmazı olduğunun altını çizdi: “Gelecekte alışveriş deneyimi online ortama aktarılacak. Artık müşteriler mağazada sadece ürünü görecek fakat alışverişini internet üzerinden yapacak. Türkiye’de akıllı telefon ve tablet satışları bilgisayar satışlarından 3 kat daha fazla ve mağazaların yüzde 50’ye yakın bir oranının online şubeleri bulunuyor. Bu nedenlerden dolayı, perakende sektöründe müşterilerini kaybetmek istemeyen kurumlar sahip oldukları hizmet kalitesini online ortama taşıyarak e-ticaretteki yerlerini almalılar.”

 

Tolga Tatari konuşmasının sonunda e-ticarette başarılı olmak isteyen şirketlerin dikkat etmesi gereken üç unsuru katılımcılarla paylaştı: “Ürün çeşitliliği, fiyatlandırma ve kullanıcı deneyimi mağazaların dikkat etmesi gereken kritik faktörler. Mağazayla aynı deneyimi yaşayamayan internet kullanıcısının alışveriş yapması imkansız hale geliyor.”

 

E-ticaret ile perakende sektörünü canlandırmayı misyon edinen Markafoni, her yıl Perakende Günleri ile Perakendeciler Zirvesi’ne sponsor oluyor. Markafoni önümüzdeki dönemde de sponsorlukları ve satış kampanyaları ile perakende sektörünü desteklemeye devam edecek.

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

OZAN CONSEPT‘14" DAMGASINI VURACAK!

EST 1923 ürünleri İstanbul Atatürk Uluslararası Havalimanı, Old Bazaar’da