İNOVASYON


İNOVASYON
Yenilik, Yenilikçilik anlamına gelen İnovasyon 21. Yüzyılın temel başlığıdır.
Yenilik, Yenilikçilik anlamına gelen İnovasyon 21. Yüzyılın temel başlığıdır. İnovasyon farklı, değişik yeni fikirler geliştirmek ve bunları uygulamaktır. Bu fikirler daha önce çözümlenememiş sorunları çözmek veya daha önce karşılanmayan ihtiyaçlara cevap vermek amacıyla geliştirilebilir. Ya da zaten var olan pek çok ürün ve hizmeti daha güzel, daha kullanışlı, daha çok insanın işine yarayacak hale getirmeyi amaçlayabilir.
İnovasyon, rekabetin gün geçtikçe arttığı çağımızda globalleşen dünya pazarından pay almak isteyen firmaların yapmaları gereken tek şeydir. İnovasyon, var olan ürünlerini daha iyi, daha kaliteli, daha üstün özelliklerle donatmak, üretilen mal ya da verilen hizmetleri, şartlara ve yeni açılımlara göre değiştirmek ve geliştirmek, Yapılmayan yeni, farklı, karlılık getirebilecek bir ürün ya da hizmet ortaya koymaktır. Farklı olan firmaların ayakta kalacağı günümüzde kurumların Ar-Ge  departmanları önemini her geçen gün arttırmaktadır. İşletmeler her yıl bütçelerinin büyük bir kısmını bu departmanlar için ayırmaktadır. Bu alanda TÜBİTAK hibe programları ile şirketlere destek vermektedir. Fakat ne yazıktır ki birçok küçük şirketler ve kobiler bu konuda bilgi sahibi değillerdir.
Ürünlerini ve hizmetlerini sürekli yenileyerek pazar payını büyüten firmalar pazar içerisindeki yerini sağlamlaştırmakta ve kalıcılığını garanti etmektedir. Bu alanda en başarılı sektör beyaz eşya sektörüdür.  Piyasaya her geçen gün ve kısa aralıklarla yeni fonksiyonlara sahip ve insan hayatını kolaylaştıran ürünler sunulmaktadır.
 Ürün ve hizmetlerin daha çok satılması için daha fazla sayıda müşteri çekebiliyor olması gerekir. Bunun için de, ürün ve hizmetlerde farklı, değişik ve yeni tasarımların, ambalajların ve pazarlama yöntemlerinin geliştirilip kullanılması pazarlama inovasyonu olarak adlandırılır.
Yemek sektöründe hizmet veren markaların ürün gamına çocuk menülerini eklemesi ve bu menülerde yer alan hediyeler birer pazarlama inovasyonu olarak görülebilir.
Şirketlerde;  çalışma ve iş yöntemlerini geliştirme, farklılaştırma ve yenileme faaliyetlerine organizasyonda inovasyon denir.  Şirketlerin rekabet avantajını yakalaması ve koruyabilmesi için olmazsa olmazlardandır.

Yazar :Emine Kazan

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

OZAN CONSEPT‘14" DAMGASINI VURACAK!

EST 1923 ürünleri İstanbul Atatürk Uluslararası Havalimanı, Old Bazaar’da