Uzaktan Eğitim/E-Öğrenim


Uzaktan Eğitim/E-Öğrenim
İnternet ve Bilgi teknolojileri, henüz 15 yıllık macerası olan bir serüven olmasına rağmen insanlık tarihindeki en hızlı gelişen ve kabul gören sektör olarak insanlığın sahip olduğu bütün değer ve kültürleri etkiliyor, değiştiriyor.
İnternet ve Bilgi teknolojileri, henüz 15 yıllık macerası olan bir serüven olmasına rağmen insanlık tarihindeki en hızlı gelişen ve kabul gören sektör olarak insanlığın sahip olduğu bütün değer ve kültürleri etkiliyor, değiştiriyor. Eğitim, ticaret, sosyal yaşam, iletişim v.b. etkilediği hayat öğelerinin başında geliyor. Eğitim ve ticaret alanındaki etkisi ise en çok tartışılan konular arasında başı çekmektedir. Bunun nedeni ise, bu denli hızla gelişen bir dünyada var olabilmek, varlık gösterebilmek için bu iki faktöre toplumların öncelik vermek zorunda olmalarıdır. Tarihin her döneminde bilim ve ticareti değiştiren etkenlere sahip olan ülkeler iz bırakmışlardır. Eğitim, bu her iki gücü de etkileyen yegâne faktördür.
Teknolojinin gelişmesi ile birçok sürecin yanısıra, eğitim yöntemleri de her geçen gün farklılaşmaktadır. Bu gelişimin bir sonucu olarak ortaya çıkan e-öğrenim(e-learning), kısaca, internet veya bir bilgisayar ağı bulunan platform üzerinde sunulan, web tabanlı bir eğitim sistemi olarak tanımlanabilir.

Zaman ve mekandan bağımsız, hem ekonomik hem de ekolojik (Öğrenci veya sınıfların veritabanına kolay kayıt edilmesi, her tür elektronik eğitim materyalinin yayımına uygun olması, dönüş sağlayacak raporlama özelliklerinin olması, öğrencilerin eğitim aşamalarının takip edilebilmesi, online sınav ve değerlendirme özelliği v.b.) boyuta sahip e-öğrenim, eğitimde farklı çözümler sunuyor; kriz ortamında iş gücünü kaybettirmeden motivasyon verimliliğini artırarak bireylerin kendilerini geliştirmesini sağlıyor. Şirketlerin küçülmeye gitmesiyle işsiz kalan, kariyer hedeflerinde daha hızlı ilerlemek veya kendilerini geliştirmek isteyen çalışanlar bu dönemi eğitim arayışına girerek değerlendiriyorlar. Tekrar okumak isteyen, işine destek olmasının yanı sıra işini değiştirmeyi düşünenlerin de ilk olarak başvuracağı eğitim yöntemi e-öğrenim oluyor.

Teknolojinin sağladığı tüm imkânların, öğrencilerin kullanımına sunulduğu bir eğitim modeli olan ve YÖK tarafından kabul edilen e-öğrenim programları sahip olduğu avantajların yanısıra "Yaşam Boyu Eğitim" felsefesiyle çok geniş bir öğrenci kitlesine eğitim imkânı veriyor. Öğrenci ve öğretim üyesinin istediği lokasyondan derslere katılmasıyla zaman ve mekân bağımsızlığı yaratılıyor. Farklı üniversitelerle işbirliğine girildiğinden, öğrenci seçkin öğretim kadrosuyla eğitimini gerçekleştirebiliyor. Öğrencinin çalışırken eğitim alabilmesi, örgün eğitimde harcayacağı yol masrafından kırtasiye giderlerine kadar ekonomik anlamda katkı sağlanması ve kağıt kullanımı minimumda olduğundan ekolojik olması da e-öğrenimin avantajlarındandır.

En çok Amerika’da yaygın olan bu eğitim sistemi (2,5 milyondan fazla kişi kayıtlıdır.), dünyada 2.2 milyon insan tarafından takip edilmektedir.  Türkiye'de ilk Uzaktan Eğitim çalışmaları 1924 yılında Dewey'in sunduğu "Öğretmen Eğitim Raporu" ile ortaya atılmış, 1927 yılında kavram olarak oluşmaya başlamıştır. Bu başlangıçtan sonra daha önce duraklama dediğimiz bir dönem başlamıştır. 1950'lere kadar süren bu durum yerini hızlanmış çalışmalara bırakmıştır ve Türkiye uzaktan eğitim konusunda yapılacak olan uygulama çalışmalarına hazırlanmaya başlamıştır. Özellikle E-Öğrenim’in başlangıçta çoğunlukla bilgisayar eğitimine yönelik olmasına rağmen bugün Sosyal Bilimlerden, Tıp alanındaki eğitimlere, Otomobil Teknik Servisinden Özel Şirketlerin kişisel gelişim eğitimlerine, Kamu personelinin eğitimlerinden Yabancı Dil eğitimine kadar çok geniş bir yelpazede kullanılıyor olmasıdır.

Anadolu Üniversitesi,İTÜ-UZEM, ODTÜ,Sakarya Üniversitesi Türkiye'deki e-öğrenim Programına sahip üniversitelerden bazılarıdır.


Türkiye’de WTUE(Web Tabanlı Uzaktan Eğitim) Hizmeti Veren Özel Sektör Faaliyetleri de bulunmaktadır.

IDEA e-learning solutions  Microsoft Eğitimleri Öğretmenler Sitesi Teknoloji Eğitimleri, Enocta  Mesleki Eğitim, Netron  E-LearnCampus

Türkiye’de Uzaktan Eğitim hizmeti Veren Diğer Resmi Kurumlar ise şunlardır.

Anadolu Üniversitesi Açıköğretim Fakültesi,MEB Mesleki ve Teknik Açık Öğretim Okulu, Açık İlköğretim Okulu

Yurtdışı E-Öğrenim Bağlantıları

American Center for the Study of Distance Education (Pennsylvania State University), The British Open University, Distance Education Clearinghouse

Educause: Tranforming Education Through Information Technology, Guidelines for Educational Uses of Networks, Information Sources: the Internet and CMC, Information on Distance Education on the WWW, The Society for College and University Planning, Ten Level Web Integration Continuum, Western Governors University, Western Interstate Commission for Higher Education.

Hazırlayan: Bahar Kaygusuz

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

OZAN CONSEPT‘14" DAMGASINI VURACAK!

EST 1923 ürünleri İstanbul Atatürk Uluslararası Havalimanı, Old Bazaar’da